Handelsbetingelser 18. marts 2025

Handelsbetingelser for All Events ApS

 

1. Aftalen generelt

Disse samarbejdsbetingelser er gældende for den aftale, der er indgået mellem All Events og kunden.

Enhver ændring af aftalen skal aftales skriftligt.

2. Force majeure

Ved force majeure suspenderes All Events’ forpligtelse i henhold til aftalen. Force majeure foreligger blandt andet i følgende situationer: Direkte eller indirekte følger af en naturkatastrofe, krig, terror, regeringsindgreb, import- eller eksportrestriktioner, strejke og lockout (varslet såvel som uvarslet), påbud, lovkrav om produktionsstop, ildebrand, oversvømmelse, forsynings-mangel. Såfremt force majeure-situationen ikke ophører inden rimelig tid, har hver part ret til at ophæve aftalen med 14 dages skriftligt varsel.

3. Forudbetaling og fakturering

3.1 Betalingsbetingelser – Privat

Ved alle arrangementer forudbetales 50 % af indgået totalpris ved aftalens indgåelse.

Det fulde beløb skal være All Events i hænde senest 7 hverdage efter brugsdagen. Betaling kan ske via bankoverførsel eller mobilepay. Betalingsoplysninger fremgår af ordrebekræftelsen. All Events fremsender faktura på mail efter lejeperiodens ophør. Ved betaling af faktura skal angives fakturanummer, ved forudbetaling skal angives kundenummer.

3.2 Betalingsbetingelser – Erhverv

Ved alle arrangementer forudbetales 50 % af indgået totalpris ved aftalens indgåelse.

All Events fremsender faktura på mail efter afslutte arrangement, medmindre andet er oplyst på ordrebekræftelsen. Såfremt vi finder det nødvendigt, forbeholder vi os retten til at opkræve betaling forud – i dette tilfælde vil fakturaen stadig fremsendes pr. mail efterfølgende. Betaling kan ske via bankoverførsel eller mobilepay. Ved betaling af faktura skal angives fakturanummer.

Eventuelt opnåede rabatter bortfalder omgående, såfremt de givne betalingsbetingelserne ikke overholdes.

Ved fremsendelse af rykker pålægges et gebyr på kr. 150,00 samt rente.

4. Arrangement- og eventløsninger

Følgende betingelser er gældende ved køb af arrangement- og eventløsninger fra All Events.

Alle priser er ekskl. moms. og er givet ud fra en samlet løsning.

Bindende antal kuverter oplyses senest 30 dage før afviklingsdatoen for det pågældende arrangement.

Tilbuddet er individuelt tilpasset det pågældende arrangement og er derfor udelukkende bindende i henhold til dette.

Der tages forbehold for de fysiske forhold på lokationen. 

4.1 Afbestillingsbetingelser

Følgende regler er gældende i forbindelse med afbestilling eller ændring af deltagerantal:

Et arrangement kan annulleres omkostningsfrit inden en skriftlig bekræftelse eller forudbetaling.

Ved annullering efter bekræftelse eller forudbetaling betales 75% af ordrebeløbet tilbage.

Ved annullering senere end 60 dage før leveringsdato betales 50% af det fulde beløb.

Ved annullering senere end 30 dage før leveringsdato betales det fulde beløb.

Afbestilling af indtil 10 % af det i ordrebekræftelsen anførte deltagerantal kan dog ske omkostningsfrit indtil 14 dage før arrangementets starttidspunkt. Derefter faktureres afmeldte eller udeblevne deltagere til fuld pris.

Ved afbestilling, som altid skal foretages skriftligt, forstås annullering, reduktion og lignende væsentlige ændringer i forhold til ordrebekræftelsen.

Udlejningsbetingelser

1.0 Udlejningsbetingelser for All Events ApS

Varerne leveres i efterset og rengjort stand, og skal returneres i samme stand. Evt. snavsede varer rengøres for lejers regning. Service skal dog blot afleveres renskrabet - se afsnit 1.1 om opvaskeservice. Lejer er ansvarlig for alle varer, fra det er udleveret af All Events til det er All Events i hænde igen. Alle varer skal opbevares forsvarligt og beskyttet mod snavs, fugt m.m.

Reklamationer skal rettes til All Events FØR ibrugtagelse. Reklamationer, som ikke kræver udbedring, modtages kun på mail med billeddokumentation, for at vi kan behandle en eventuel kreditering, og fritage dig for erstatningsansvar. Hvis du har behov for vores assistance i forbindelse med en reklamation (f.eks. at du har behov for at få efterleveret nye varer mv.) kan vi altid kontaktes på telefon 24 62 25 30

Videreudlån/-udlejning er ikke tilladt uden vores forudgående accept. Der tages forbehold for prisstigninger og trykfejl.

1.1 Opvaskeservice

Service leveres altid rent, og skal efter brug blot skrabes af, og derefter stilles i kasserne som ved levering. Glas skal tømmes, og bedes stillet med bunden i vejret. Alle ordrer pålægges et gebyr for opvask, som fremgår af ordrebekræftelsen.

2.0 Lejeperiode

Lejen dækker én brugsgang/brugsdag. Det svarer til at du råder over varerne fra hverdagen før, til hverdagen efter brugsdatoen. Er der behov for længere lejeperiode giver vi altid et tilbud.

3.0 Ændringer/rettelser

Du kan lave mindre rettelser (max 10% ved nedjusteringer) i din ordre frem til 5 hverdage før levering. Dvs. hvis levering er fredag, skal vi have dine rettelser senest fredagen inden.

4.0 Erstatning

Lejer vil blive gjort erstatningspligtig ved manglende eller beskadigede varer. Lejer vil efter afhentning/returnering modtage erstatningskravet pr. mail. Betalingsbetingelserne for erstatningskravet vil fremgå af mailen. Lejer kan i nogle tilfælde blive pålagt at betale erstatningskravet ved afhentning/returnering af varerne.

All Events kan ikke drages til ansvar for eventuelle følgeskader, der måtte opstå på grund af forkert brug af eller defekt ved vores produkter, eller udefrakommende hændelser. Ligeledes kan All Events ikke pålægges bod for fejllevering eller forsinket levering/afhentning.

5.0 Levering og afhentning

Vi leverer og afhenter gerne varerne efter fast pris. Til privatkunder leverer og afhenter vi gerne varer ved et samlet faktureringsbeløb på minimum kr. 3000,00 inkl. moms. Standardlevering og afhentning forgår til kantsten, hvor det for os er muligt at komme til med en palleløfter. All Events kan ikke drages til ansvar for skader på inventar eller underlag, der opstår som følge af brug af hjælperedskaber ved levering, afhentning eller omrokering af varer. Ønskes levering til etageejendomme eller til steder med dårlige adgangsforhold, tillægges et gebyr for den brugte tid. Dette skal altid varsles All Events senest dagen før levering. Det vil til enhver tid være All Events der beslutter, om levering til det pågældende sted kan imødekommes.

5.1 Afhent selv

Du er velkommen til selv at hente varerne på en vores adresser, såfremt du har et egnet køretøj.
Alle varer skal transporteres i lukket køretøj. Varerne kan afhentes og returneres i tidsrummet som er anført på din ordrebekræftelse.

6.0 Telte

Alle telte leveres og opstilles af vores medarbejdere på anvist sted. For at standardpriserne er gældende skal følgende være opfyldt:

Opstillingsstedet skal være ryddet og rimeligt plant, og vi skal kunne køre inden for 25 m af opsætningsstedet.

Opsætningsstedet skal være fremkommeligt med palleløfter.

Teltet skal placeres på underlag (græs, jord mv.) hvor det er muligt at fæstne teltet med

pløkker i jorden.

Såfremt teltet skal stå på asfalt, fliser mv. skal der bestilles betonklodser til at fæstne teltet.

(Bemærk venligst, at det IKKE er muligt at opsætte telt fæstnet til betonklodser, hvis vi ikke

kan komme til stedet med en palleløfter)

Ved specielle forhold SKAL All Events informeres, for at vi kan give et realistisk tilbud for den ekstra tid der skal bruges. All Events forbeholder sig retten til at fakturere dig for ekstra omkostninger for overskridelse af standardforhold som beskrevet ovenfor. Vi kommer altid gerne ud og rådgiver omkring telte m.m. uden ekstra omkostninger for dig.

Det er ikke tilladt at opsætte klistermærker og lignende på vores telte.

7.0 Kost og Logi

Ved større produktioner med mere end en dags produktionstid, forestår kunde udgifterne til kost og logi af All Event’s personale.